Wednesday, December 15, 2010

..congrats!..

Tahniah both of u..walau pun saya x kenal pengantin lelaki tapi Puan Amariah satu batch dengan saya masa form 3..dah besar dah awak ye..jumpa2 dah kawen..huhu..Incik pengantin lelaki sila jaga kawan saya ni dengan baikk ye.. :)


Puan Amar dengan kawan2 dia kot..hehe, x kenal..

Pelamin yang chantek!

Bertakhta adat dan bersendikan sunnah rasul mendirikan istana kasih tanda termeterai ikatan dua hati yang sejati..

~11 Disember 2010~

Lepas sudah another G7 SMIH JB..who's next?? Adakah saya?? Oh sudah semestinya tidak..sabar ye Mr. Belog..Lepas ni ada 2 lagi kawan saya se 'batch' 7 yang akan menamatkan zaman dara mereka..hm..nanti saya akan kongsikan bersama..

Buat sahabatku Amar, tahniah buatmu..sesungguhnya tanggungjawab yang bakal enti pikul sangat berat..mental, fizikal, rohani terutamanya perlu sangat kuat untuk hadapi mehnah akan datang..

Matanglah dalam berfikir dan menyelesaikan masalah, bawa berbincang sekiranya ada perselisihan, insyaAllah everything is gonna be alright..layanlah Abg Suami selayaknya, hormatilah dia, sanjungilah dia, jaga maruahnya..hatimu hanya untuknya..tetapi jangan sampai cintamu kepadanya melebihi cintamu kepada Allah..mohonlah kpd Allah agar dimudahkan segalanya.

Sekiranya Amar sudah punya anak, didiklah selayaknya menurut acuan Islam, cintailah dia..jika dia nakal, marahilah dia dengan penuh hikmah dan lemah lembut.

Uwaaaa...walaupun saya sedih tapi saya gembira sebab kawan saya dah dibuka hatinya untuk pikul tanggungjawab berat ni. Bagaimana dengan saya? Atau anda2 semua? Hehe, sabar..Allah akan bagi kalau tiba masanya..DIA tahu bila kita bersedia..
Wallahu'alam..


p/s: Uhuk2, nak kawen jugak!!